Portre çekimlerde reflektör kullanımı. Portre fotoğraf çekimlerinde bir diğer olmazsa olmaz ekipmanı Reflektör. Bu yazımda portre çekimlerde reflektör kullanımı, hangi renkler portre çalışmalarına nasıl etki verir ve reflektörün özelliklerine değineceğim. Belki de hiç duymadınız, ya da ben profesyonel olarak fotoğrafla ilgilenmiyorum, amatör olarak ilgileniyorum diyorsunuz. Hiç fark etmez. Başarılı, göze […]

Portre çekimlerde reflektör kullanımı.

Portre fotoğraf çekimlerinde bir diğer olmazsa olmaz ekipmanı Reflektör. Bu yazımda portre çekimlerde reflektör kullanımı, hangi renkler portre çalışmalarına nasıl etki verir ve reflektörün özelliklerine değineceğim. Belki de hiç duymadınız, ya da ben profesyonel olarak fotoğrafla ilgilenmiyorum, amatör olarak ilgileniyorum diyorsunuz. Hiç fark etmez. Başarılı, göze hoş gelen çalışmalar için 20$ fiyatında olan bu malzemeyi çantanızda rahatlıkla taşıyabilirsiniz.

Bir kere kullandıktan sonra vazgeçmeyeceksiniz. Garantisini verebilirim. Tabi doğru kullanmak şartı ile.

Portre Fotoğraflarda Doğru ışık

Göze hoş gelen, kabul görmüş fotoğraflar, yüz bölgesinde dengeli dağılmış ve sert konturları olmayan ışık türü ile fotoğraflanmıştır. Dış mekan portrelerde bu tarz sonuçlara ulaşabilmek için, günün erken saatleri ya da öğleden sonra çekim yapılması uygun düşmekle birlikte, hafif bulutlu havalar portre çekimi yapılabilecek en uygun hava şartını oluşturmaktadır.

Dikkat edin, bulutun tüm gökyüzünü kapladığı havalar değil, parçalı bulutlu havalar.

Parçalı bulutlar, güneşten gelen sert ışınları yumuşatarak bir nevi tül perde etkisi yaratmaktadır. Dengeli dağılmış, yumuşak bir ışığa bu şekilde kavuşabiliriz. Tabi bitti mi, bitmedi. Böyle havalarda bile modelimizin yüz kısmında istediğimiz ışık etkisini verebilmek pek kolay değil. İşte burada yanımızda bulunduracağımız reflektör işin püf noktası. Genellikle reflektörler, studyo çekimlerinde yüzün gölgede kalan kısımlarını yumuşatmak için kullanılır. Aynı şekilde dış mekanlarda da kullanabilen reflektör, artı olarak ana ışık olarak da kullanılabilmekte. Modelimizi, güneş ışınlarını arkasından gelecek şekilde yerleştirelim. Yanımızda bir yardımcı arkadaş alarak, reflektörü modele doğru tutmasını söyleyelim. Modelin arkasından bizim ise karşımızdan gelen direk ışınları modelin yüzünde istediğimiz yöne yönlendirelim.

Tabi bunun da bir kuralı var

lastolite

reflektör nasıl kullanılır, reflektör, lastolite

 

Reflektör açıları

Reflektörü ana ışık kaynağı olarak da görebiliriz. Modelin yüzüne yukarıdan 45 derecelik bir açı ile tutmak, doğal ışık efekti vermektedir. Reflektör ne kadar büyük olursa, aydınlatılan alan da bir o kadar büyür. Burada dikkat etmemiz gereken en temel nokta, reflektörden yansıyan güneş ışınlarının modelimizin gözünü almaması. Böyle bir hata da modeli güneş karşısında çekiyormuşuz gibi, gözlerini kısmasına sebebiyet verecektir.

Yine ne kadar yakın o kadar ışık, ne kadar uzak o kadar az ışık kuralını unutmayalım. Kısaca çekeceğimiz modelin yüzünde fazla ışık istiyorsak, reflektörü yakından tutmalı ama fotoğraf makinesinin kadrajına girmemesine özen göstermeliyiz 🙂

Reflektör Renkleri ve kullanım alanları

Gümüş

Gümüş reflektör ise stüdyo çekimlerinde en çok tercih edilen renktir. Reflektörün bu tarafı, ışığı olduğu gibi yansıtmasının yanı sıra, yansıyan ışığın rengini de olduğu gibi vermesidir. Dış mekan çekimlerde pek tavsiye edilmez.

Altın Sarısı

Altın renginde olan reflektörün bu yönü genel olarak dış mekan çekimlerinde tercih edilir. Güneşten gelen ışığın rengi ile birleşerek en doğal görümü verir.

Beyaz

Reflektörün beyaz tarafı ise genellikle stüdyo içi fotoğraf çekimlerinde kullanılır. Ürün, Reklam çekimleri gibi. Bu şekilde objeye yakın tutularak ışığın yansıması artırılır.

Yarı geçirgen

İşte size diğer bir özgürlük vadeden Reflektör tipi. Her zaman söyleriz, günün erken saatleri ya da geç saatlerine doğru fotoğraf çekin. Öğle saatlerde sert ışık sebebi ile yüzde sert gölgeler ve sert parlamalar oluşacaktır diye. İşte reflektörün bu yönü, güneşten gelen ışık ile modelimiz arasına yerleştireceğimiz doğal yumuşatıcı olmasından kaynaklanıyor. Tek sorun kullanabilmek için ek malzemelere ihtiyaç duyulması. Reflektörü model ya da objemizin üstüne yerleştirmek için stüdyo üç ayağını yanımızda bulundurmamız gerekli 🙂 Hem de iki tane.

Saygılarımla

Volkan Akgül

 

 

About the author

Fotoğraf sevgi işidir. Sevgi ise paylaşmaktır. Fotoğraf adına zamanla edindiğim tüm bilgileri içtenlikle paylaşmak için buradayım. Unutmayalım, fotoğrafta kurallar, birer yasa değildir! Sanatımızı oluşturacak temel taşlardır.